AIK helt plötsligt i slagläge

Kom att tänka på att jag inte skrivit sen AIKs vinst igår. För er som inte vet det så vann AIK borta mot Häcken med 2-0. Den visades inte på TV, utan jag såg istället Djurgården förlora hemma mot Malmö med 2-1.

Vad som just slog mig var att det är 8 omgångar kvar i allsvenskan (bortsett från den för toppstriden ointressanta matchen som just nu pågår mellan Halmstad och Örgryte).
AIK möter i nästa match Örgryte hemma, en match som bara ska kunna sluta på ett sätt: Serieledarna hemma mot seriejumbon. Samtidigt möter Elfsborg, som hela tiden tippats att vinna serien, ett Malmö som kommer från en seger på Stockholms Stadion, där Djurgården tidigare bara har förlorat 2 matcher i år. Malmö fick även igång Ofere som såg otroligt stark ut och gjorde sina 2 första mål för säsongen. Med detta i åtanke och att en match nere i Malmö aldrig är kul för bortalaget så finns det goda chanser att Elfsborg tappar galet viktiga poäng i toppstriden.

Men om vi bortser från detta och spolar fram till matchen Elfsborg-AIK en stund istället för att titta på nästa omgång så skulle jag vilja påstå att det kan vara här guldet vinns och förloras, istället för nere i Göteborg. Tar AIK 3 poäng här så ligger vi (om man bortser från de andra matchernas resultat) 7 poäng före Elfsborg med 7 matchers poäng icke inräknade. Att ta in 7 poäng på 7 matcher är inte lätt mot ett formstarkt och otroligt mentalt starkt AIK.

Det är absolut inte så att jag tror att Göteborg inte kommer hota oss. Men ska man se till alla experters tips så är ju Elfsborg favoriter, och kommer vi före dem som ska vinna Allsvenskan... Ja... Då vinner vi Allsvenskan.

Elfsborg-AIK. Säsongens viktigaste match? Uppmanar alla att som kan att åka till Borås och stödja våra svartgula krigare!

Kommentarer
Postat av: trogen

Ska du till borås? När e det?

2009-09-15 @ 23:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0