Svåra tankar

Diskuterade relationer man har med sina föräldrar med några polare häromdagen. Och idag hamnade jag och mamma nästan i bråk för att hon gör som hon gör ibland; nämner någon kommentar om min pappa. Vad jag försöker förklara för henne är att jag inte under några omständigheter vill höra henne säga något om min pappa öht, det är för smärtsamt att lyssna på den ena säga något om den andra. Typ som att hon försöker övertala mig om att hon är bättre än pappa, vilket jag vet att hon inte försöker, men det känns så ändå.
Min pappa är min största idol i hela världen, och det finns inget jag inte skulle göra för att gå tillbaka i tiden och på något sätt ändra så att de var lyckliga och inte skiljde sig. Så när mamma säger något negativt om honom så blir det som att hon spottar på den jag ser upp till över allt annat, det går inte att lyssna på.

Kommentarer
Postat av: Linn

jag förstår det. Hatar när föräldrar pratar "skit" om den andra föräldren. Man älskar ju sina föräldrar lika mkt, det gör bra ont det.

2009-05-04 @ 08:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0