They say you shouldn't ponder about what might have been...

Det sägs att man inte ska tänka "what if?", men alla gör vi väl det i bland.
Oftast handlar det om de stora händelserna i livet: "Tänk om mina föräldrar aldrig hade skiljt sig", "Tänk om Leo aldrig hade blivit född". De här stora sakerna som man vet skulle förändra hela ens existens.
Det man inte tänker på är de små sakerna.

För ett par år sen satt jag i ett hotellrum, i Italien tror jag att det var. Jag hade veckan innan varit ledare på ett basketläger, och på det här lägret fanns det en tjej-ledare jag tyckte verkade rätt spännande. Jag hade börjat smsa väldigt mycket med en annan tjej också, och vi snackade jättemycket. Till slut så bad jag om numret till den här tjejen, vilket hon råkade ha. Tänk om jag inte hade vågat göra det, tänk om jag INTE hade bett om det där numret. Då hade jag inte haft min absolut bästa vän i hela världen idag och jag hade inte haft den vänskapskrets jag har.

We can't ponder over the choices we made, but we should dream about the ones we didn't make. Don't be afraid to live life.

Jag ska leva efter detta på Gotland. Ingen rädsla, rädsla är vad som stoppar oss från att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0