Sick of it!

Ibland blir jag så sjukt jävla trött på min familj.

Dagens händelser började med att jag och mamma gick hemmifrån samtidigt, jag skulle till doktorn.
Mamma: "Kan du skotta gången här när du kommer hem sen, för det smälter nu, men i natt kommer det frysa på, så att det blir is här, så jag vill att du ska göra det direkt när du kommer hem innan det hinner frysa"
Jag: "Aa, visst"
Mamma: "Och då menar jag innan du gör något annat"
Jag: "Jaaaaa"
Mamma: "Alltså innan du sätter dig vid datorn eller nåt sånt"

Asså så här gör min mor hela tiden, hon ber en göra något och när man säger ja så slutar hon inte utan hon fortsätter genom att säga samma sak på flera olika sätt och det har både jag och min brorsa bett henne sluta med, hon förnekar att hon gör så... Så jag säger "Inte för att bråka, men det är exakt sådär du gör och som vi ber dig att sluta göra". Då lackar hon å börjar skrika att de e bara för att annars så gör vi inte som hon säger, så då blir jag lite irriterad.
Sen kommer jag hem och tar inte ens av mig skorna utan tar direkt en spade och börjar hacka de 15-20 meter (jag är jättedålig på å uppskatta, men de e långt) ut till grinden som nu frusit till is. När jag hållit på i en timme och kommit ca tre fjärdedelar så kommer hon hem och börjar klaga på att det är vatten på gången! Inget tack för att man hackat så jävla mkt att huvudet på spaden har blivit helt böjt och man har stora blåsor på händerna, utan klagomål för att snön bredvid gången har smält och runnit ner på gången, och kallade mig otacksam! SOM ATT SNÖ INTE SMÄLTER I PLUSGRADER!?!?!? Och hon säger att hon inte bett mig ta bort isen, men om hon säger "hacka idag, för det kommer va is imorn annars" så uppfattar iaf jag det som att man ska hacka bort isen om det redan hunnit bli is! Tappade helt besinningen och började slå spadjäveln mot ett träd, som tur var blev den då iaf rak igen. Sen drog jag in till stan resten av dagen och kom just hem.

Jag måste låta helt galen, men de som känner mig vet att jag i princip aldrig blir arg, å de här va liksom inte droppen som fick bägaren att rinna över, de va mer nån som hällde ett helt badkar över en redan full bägare, så jävla nonchalant och otacksamt var det!

Fy faaaan va skönt de ska bli att ta studenten så man kan ta sig bort från det här helvetes-hålet!

Kommentarer
Postat av: Linda Ekeman

Jagv förstår var du menar... I bland blir det bara förmycket och då blir man lite smått galen! men det är vi alla ...:) Hoppas du har haft ett bra lov! ( kul att se dig dag på tuben :D )

2009-03-02 @ 10:53:57
URL: http://liindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0